wtorek, 17 marca 2009

Nowy ciągnik Massey Ferguson 8690



Model 8690 DynaVT wyposażony jest w nowoczesny 6-cylindrowy, 4-zaworowy silnik Sisu Diesel o pojemności 8,4 l. Moc maksymalną jaką uzyskano to 370 KM wg. ISO a moc nominalną to 340 KM wg ISO, maksymalny moment obrotowy tego ciągnika wynosi 1540 Nm. Silnik wyposażony jest również w system:
SCR (Selective Catalytic Reduction – Selektywna Redukcja Katalityczna)


System SCR stosowany jest z powodzeniem już od kilku lat w samochodach ciężarowych i autobusach spełniających najnowsze normy emisji spalin. Płyn AdBlue dostępny jest w gęstej sieci punktów dystrybucyjnych na terenie całego kraju. Dzięki SCR silnik MF 8690 charakteryzuje się dużo prostszą budową w porównaniu do silników produkowanych dotychczas. Nie są konieczne w nim skomplikowane i rozbudowane systemy recyrkulacji spalin, a mimo to spełnia on rygorystyczne normy emisji spalin. System SCR pozwala na redukcję zużycia paliwa o około 5%, podczas gdy silnik zużywa 3% AdBlue w stosunku do zużywanego paliwa. Gazy spalinowe wydostające się z silnika traktowane są płynem AdBlue. W wyniku reakcji katalitycznej szkodliwe tlenki azotu przetworzone zostają w nieszkodliwy azot i wodę, które uwalniane są do atmosfery.


Zbiornik na AdBlue o pojemności 50 litrów znajduje się przy zbiorniku paliwa. Pelen zbiornik AdBlue wystarcza średnio na 2 pełne zbiorniki oleju napędowego. Niebieski kolor korka zbiornika AdBlue uniemożliwia pomyłkę podczas tankowania oleju napędowego.



W modelu tym zastosowano wiele nowych rozwiązań zwiększających komfort pracy operatora oraz niespotykanych w innych ciągnikach rolniczych. Bardzo obszerna, nowoczesna 4-słupkowa kabina wraz z nowym systemem amortyzacji, nawiewami w dolnej części kabiny oraz nowym fotelem operatora wraz z wielofunkcyjnym podłokietnikiem umożliwia długotrwałą pracę operatora w komfortowych warunkach.
Model 8690 wyposażony jest w przekładnię bezstopniową DynaVT dobrze już znaną z innych modeli Massey Ferguson. Dodatkowo została ona wyposażanona w nowy system Dyna-TM. System ten umożliwia automatyczną współpracę silnika ze skrzynią bezstopniową, czego efektem jest zmiejszenie zużycia paliwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz